zaterdag 17 januari 2009

Samba

Vanmiddag heb ik een bezoekje gebracht aan Samba, (een pup uit het laatste nest van Renske) en zijn baasje Petra in Arnhem.

Het is altijd leuk als pups je nog herkennen en dan helemaal uit hun dak gaan, maar als fokker is het ook goed om te zien hoe je fokprodukten uitgroeien. Of de combinatie reu/teef op dat gebied goed is geweest.
Dat is ook één van de redenen waarom ik graag contacten onderhoud met de kopers van mijn pups.

Het weer was niet geweldig vanmiddag; het was nat, grijs en koud, maar we zijn toch even voor een wandeling naar buiten geweest.

Samba is nu bijna 5 maanden oud, en al bijna net zo groot als zijn moeder.

"Wil je met mij spelen?"

"Pff, wie ben jij eigenlijk?"

"Nu, vooruit dan, ik doe even met je mee"

"Maar...

...ik wil wel bovenop...

...want ik ga echt niet in dat natte zand liggen :-)"

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Zo te zien was het een goede combinatie!

Petra / Samba zei

Ook het vrouwtje van Samba is trots!
Heerlijk om hem zo statig op de foto te staan! Ze zijn prachtig, Margo!!

Anoniem zei

Herkende Samba z'n moeder nog? Leuk om je pupselkinderen weer terug te zien.

Waar hecht je bij de evaluatie van de oudercombinatie de meeste waarde aan? Karakter, uiterlijk, gezondheid?

Margo zei

Nee Brimstone er was niet veel herkenning tussen moeder en zoon.
Ik zie dat eigenlijk bijna nooit, alleen als pups de moeder dikwijls zien, maar dan nog weet ik niet of ze weten dat ze familie van elkaar zijn of dat het gewoon herkenning is doordat ze elkaar regelmatig zien.

Als ik een combinatie reu/teef maak, selecteer ik op zowel gezondheid, uiterlijk en karakter.

Anoniem zei

What a nice young boy Samba has become! He is much bigger than little Nemo. :-) Åsa

Yolanda Elizabet Heuzen zei

Ik be niet verbaasd dat Samba al zo'n grote jongen is, hij was als puppy al zo'n flinke vent. Wel lachen dat die kleine Fija hem de baas is, heftig tantetje hoor, die kleine. ;-)